środa, 11 lipca 2012

Tarta z musem czekoladowym


Ostatnio korzystając z dobrodziejstw Bartłomiejowego stawu zorientowałam się, że tutejsza populacja jaskółek i jerzyków ma głęboko pod ogonem ilość osób biegających wokół wody i korzysta ze stawu razem z nami. Teraz nie można mnie od wody odciągnąć, tylko siedzę i poluję :-) Tyle, że taka jaskółka ciężka do zestrzelenia jest. Przynajmniej refleks poćwiczę :D





Tarta z musem czekoladowym




Składniki

Spód:
50 g czekolady gorzkiej
50 g masła, o temperaturze pokojowej
2 łyżki kakao
175 g ciastek digestive
2 łyżki cukru pudru

Mus:
150 g czekolady gorzkiej
3 duże jajka + 1 żółtko
4 łyżki likieru pomarańczowego Cointreau (pominęłam)
3 łyżki cukru pudru


Spód formy o średnicy 20cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem (korzystałam z formy do tarty z wyjmowanym dnem – wtedy całą formę należy wysmarować masłem).

Ciasteczka zemleć w malakserze, dodać roztopione masło i czekoladę oraz kakao. Miksować dalej do uzyskania jednolitej masy. Nie należy przyśpieszać procesu dodając od razu do całych ciastek czekoladę i masło. Część ciastek pozostanie na wierzchu i bez zastosowania sugestii w postaci łyżki nie zechce się sama zmielić ;-). Powstałą masą wyłożyć dno i boki formy (przy użyciu tortownicy boki należy wylepić do ok. 3cm). Schłodzić w lodówce

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę pod koniec ubijania dodając cukier.
Do roztopionej czekolady dodać alkohol i po kolei wbijać żółtka, miksując, na zmianę z połową ubitych białek, dla rozluźnienia struktury. Dodać resztę białek i delikatnie wymieszać.
Mus przelać na przygotowany wcześniej spód, wyrównać i wstawić do lodówki na całą noc.

Źródło: Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz