środa, 8 sierpnia 2012

Ogórki Małosolne



W domu każdy przepada za małosolnymi. Z wyjątkiem mnie samej, ja jestem amatorem wszelakich ogórków zalewanych octem. Zrobiłam jednak, niech sobie chrupią. Nie jest to trudne, ogórki gotowe są po trzech dniach (niektórzy wyjadają je juz po dobie) i wyszły jak dla mnie całkiem smaczne (czyli dla reszty bardzo).

Składniki:

ok 2kg małych ogórków gruntowych
2l wody
2 łyżki soli (przyjmuje się jedną łyżkę soli, na litr wody)
koper
kilka ząbków czosnku
chrzan

Ogórki należy porzadnie umyć, koper opłukać. W dużym słoiku (moje były 2 litrowe) ułożyć na dnie troche kopru, 2-3 ząbki czosnku i kawałek korzenia chrzanu. Układać ogórki pionowo i dość sciśle, uważając jednak by ich za bardzo nie zgnieść. Jeśli w słoiku zmieści się więcej niz jedna warstwa ogórków to można ułozyć pomiedzy nimi dodaktową warstwę kopru. Na wierzch obowiazkowo troche kopru i czosnku.

Zagotować wodę z solą, zalać nią ogórki w słojach (powinny być przykryte wodą). Słoiki zakręcić i odstawic do ukiszenia. W trakcie kiszenia woda może wyciec ze słoików - nie należy jej uzupełniać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz